
Kornél jógafilozófiával és annak gyakorlásával foglalkozik. Ez a vezetővel és négy vendégművésszel együtt 23 zenész bevonásával készült, hatalmas zenekari mű ennek a keleti gondolkodás- és életmódnak a nyugatias zenei lenyomata. Mivel a pazarul kiállított és illusztrált műsorfüzet bőséges magyarázatot ad a tételek inspirációjául szolgáló gondolatokra, inkább úgy próbálnék olvasóinknak képet adni a hallottakról, ahogy azokat minden háttérinformáció nélkül, első hallásra regisztráltam. Hosszú és folyamatos, műgonddal komponált, de a rögtönzésnek is tág helyet adó, széles hangulati skálát felölelő zenét hallunk – meditatív hangzású elemekkel, a szanszkrit szövegeket kántáló Dr. Vigneshwar Bhat és a minden zenei hangulatra érzékenyen reagáló Harcsa Veronika hangjával fűszerezve. A jellegzetes hangszerelés Fekete-Kovács Kornél sajátja, és anélkül, hogy utánozná ebből a szempontból nagynevű elődeit, eredetiségében, a hangszerek ötletes csoportosítását és használatát, valamint a komponált és rögtönzött részek szerves egységbe kovácsolását tekintve Duke Ellingtonra és Gil Evansra emlékeztet. Ami az improvizációkat illeti: gyönyörű szólók hallhatók szopránszaxofonon Bacsó Kristóftól, Ávéd Jánostól tenoron és bambuszfuvolán, két kiváló zongoristánktól, Szakcsi Lakatos Bélától és Cseke Gábortól, valamint szárnykürtön magától a zenekarvezetőtől.
Intenzív figyelem és hatalmas zenei empátia jellemzi a zenekar egészét. A folyamatot megnyitó reggeli ima teljesen hangszeres, és az egyik leggyönyörűbb meditatív zene, amit valaha hallottam. Fontos ismét hangsúlyozni, hogy az Indiát is megjárt szerző-hangszerelő és zenekarvezető teljesen nyugati eszközökkel próbálja – szerintem sikerrel – átadni az életérzést, amelyet ő a napi életében is a magáévá tett. Nem mondanám, hogy minden tétel ilyen meditatív, az élénkebb részek sem hiányoznak, de a mű legnagyobb erénye, hogy mindez integrált.
Az embernek nem támad olyan érzése, mint oly sok hosszú lélegzetű jazz-kompozíció esetében, hogy a zenét csak az album címe egyesíti.
Gramofon másodközlés
BMC, 2020
- Purvahuti – Morning Prayer
 - Yamas
 - Ahimsa – Non-violence
 - Interlude #1
 - Satya – Thruthfulness
 - Interlude #2
 - Asteya – Non-stealing
 - Interlude #3
 - Brahmacharya – Non-excess
 - Interlude #4
 - Aparigraha – Non-possess
 - Niyamas
 - Shaucha – Purity
 - Interlude#5
 - Santosha – Contentment
 - Interlude #6
 - Tapas – Self-discipline
 - Interlude #7
 - Svadhyaya – Self-study
 - Interlude #8
 - Ishvara Pranidhana – Surrender
 
Közreműködik:
Modern Art Orchestra
Fekete-Kovács Kornél – trombita, szárnykürt, elektronika, vezénylés
Harcsa Veronika – ének
Szakcsi Lakatos Béla – zongora
Fenyvesi Márton – gitár, elektronika
Dés András – ütőhangszerek, elektronika